marți, 9 decembrie 2008

Initiere in schi de tura la Baisoara

Inca o iesire faina, cum sunt toate cu colegii de Club !
Am ajuns la Muntele Baisorii toamna .... am plecat de acolo iarna !

Am plecat 9 oameni cu 2 masini. Cu noi- Tudor Rusu si Liana Barlea, cu Papp Csaba- Dan Jecan si Gianina, Cristina Patrascu si Cristi. Am avut
8 perechi de schiuri, 6 perechi de foci. La urcare ne speriau dealurile goale, credeam ca vom gasi zapada doar pe Pietrele Marunte. Am urcat cu schiurile pe rucsaci sau pe umeri doar pana in saua La Plopis ( la cam 10 minute mai sus de partie), de acolo era zapada. Am hotarat sa ocolim Buscatul prin dreapta, pe la Buhuia. 6 dintre noi am urcat pe schiuri si foci, Tudor si Liana pe clapari (nu aveau foci) si Geanina pe bocanci de munte ( nu avea nici schiuri). Dar cand am dat de zona plata a drumului (inainte de Fantana Gabrienii), si-au pus schiurile si Tudor si Liana. A inceput sa ninga, zapada se lipea tare de foci, nu am avut solutie sau ceara de foci anti-snow ( ne facem autocritica !), asa ca nu am prea alunecat pe schiuri, mai mult am marsaluit, caci se prindea rau zapada si o tot razuiam de pe foci periodic, dar in zadar. In poiana Buhuia, am dat jos focile, caci nu mai aveam de urcat, dar zapada s-a prins in continuare de schiuri ! Si nu aveam nici ceara de schi ! Ningea continuu si tot mai tare si cu vant. Ajunsi la Sesul Cald , am ales o "coliba" (acele casute modeste folosite de localnici doar vara ) sa mancam cate ceva la adapost de puiul de viscol. Am avut surpriza ca chiar in acea "coliba" (asa le numesc mocanii din zona) sa il gasim pe Toni Marc, un bun prieten al meu si salvamomtist veteran, era cu o doamna la plimbare pe bocanci. Unui bar plin de fum, au preferat viscolul, bravo lor !

Ne-am intors pe drumul militar, asadar am dat roata Buscatului. Ajunsi la masini, le-am gasit ca pe niste savarine, cu cca 15-20 cm de "frisca proaspata". Am coborat apoi mai tot timpul cu viteza 1-a, mari emotii au avut mai ales cei fara cauciucuri de iarna (noi aveam ) si fara lanturi (aveam, dar n-a fost nevoie de ele, nu derapam ca altii ). In Baisoara lapovitzea, mai spre Cluj ploua....
Ce stiam si s-au convins acum cei ce ne-au insotit: dintre cele 3 sisteme de fixare a focilor pe schiuri, cel mai bun pentru ce facem noi e cu carlige si la varf si la coada. Tehnica cu foca mai scurta ca schiul se foloseste doar la competitii (intrebati-o pe Cristina, careia i se tot dezlipeau. Se dezlipeau si cele doua foci noi ale Clubului ( le-au inaugurat Dan Jecan si Cristi )- fixate prin intoarcerea peste cozi a capetelor de la coada schiurilor a focilor ce sunt mai lungi decat schiurile; zona intoarsa pe fatza de sus a schiurilor nu voia sa stea lipita nici cum ! Noroc cu leucoplastul din trusa de prim -ajutor ! Asa ca le vom face si pe ele "top fix" la ambele capete : pe unul din schiurile de 1.85 si pe unul de 1.75.

Multumesc lui Csaba ca datorita lui am fost 9, nu 4. Sper sa devina "de-al nostru". Le multumesc tuturor ca au dat dovada de stoicism, au trecut "testele rabdarii": frigul la maini caci se udasera manusile (am mai avut noi de rezerva si i-am mai "depanat", claparii (le-am imprumuta noi doua perechi) care insistau a produce basici, "frana " pusa de zapada de pe foci si schiuri, ninsoarea si vantul, ceatza, umezeala, etc.
Acesta a fot "botezul" pentru cativa, inaugurarea sezonului- cred ca pentru toti. Sper ca s-au convins ca toti cei carei ubesc Muntele- trebuie sa doreasca a-si achizitiona echipament de schi de tura, cand vor putea...

Cu gandul la ture viitoare,