sâmbătă, 3 ianuarie 2009

Călimani pe schiuri de tură

De-abia am terminat tura de Vlădeasa - Arieşeni, ne-am făcut iarăşi un plan ambiţios şi în data de 31 Decembrie Mihaela, Mihai, Dragoş şi cu mine am plecat în Munţii Călimani cu scopul de a parcurge o bucată din creastă pe schiuri de tură in 4 zile. Cu mult entuziasm după peisajul din Apuseni şi mic morcovel după frigul din Glăvoi şi -22 de grade în Vatra Dornei, la ora 11 am plecat din Gura Haitii şi am urcat până la 12 Apostoli în căldură de câteva grade.

Vremea a fost una de vis, cer albastru senin fără nici o ţâră de vânt şi de lângă apostoli am fost surprinşi de o privelişte superbă spre Munţii Rodnei, pe care nu i-am mai văzut din această perspectivă, adică din sud.

Pe lângă această privelişte apostolii ne-au bucurat cu urme de schi de tură, care din fericire urcau până pe aproape de vârful Pietrosu, astfel scăpând de bălăuririle în pădurea deasă şi prost marcată. Noaptea de revelion am petrecut-o lângă stâna de lângă Pietrele Roşii, iar a doua zi la ora 6 îi trezeam pe Constantineşti să prindem cât mai mult din ziua ce vine.

Noroc cu urmele de schi, am ajuns la ora 3 în şaua înaintea Coadei Pietrosului. Ştiind că a doua zi se strică vremea, am decis să urcăm pe Pietrosu şi să coborâm spre Şaua Negoiului, plan prea ambiţios din care ne-am ales cu corturile montate într-un loc adăpostit de vânt chiar lângă Pietrosu, unde am petrecut noaptea.

Urcarea pe Pietrosu ne-a dat nişte emoţii, unde era o porţiune stâncoasă şi noi eram fără echipament technic - noroc cu jnepenii care din loc în loc se vedeau peste zăpadă, şi în acele locuri eram siguri că nu o să plece zăpada cu noi. Urmele de schiuri se întorceau la baza peretelui şi mergeau spre vârful Tihu: ei n-au riscat să urce pe Pietrosu.

Dimineaţa ceaţă, din fericire nu foarte deasă, şi ne-am decis să ne întoarcem pe unde am urcat pe Pietrosu, descăţărarea fiind mai simplă decât ne-am imaginat.

Până la 1700 metri nu era zăpadă mare, dar la coborâre în valea Tarniţei am avut fericirea de a schia în pulvăr de 30 centi, după care am urmat valea de 10 km până în "Haitii", fiind fericiţi că am scăpat de pericolele asociate vremii proaste.