sâmbătă, 28 februarie 2009

Pe schiuri "prin gradina casei"

Plec doar maine dimineata devreme spre satul meu fagarasan. Asa ca azi am facut "pasi in doi" (cum se numeste blogul unor prieteni timisoreni) - pasi alunecati pe schiuri "prin gradina casei" -adica pe aproape de Cluj. Ne-am hotarat in graba, dar am plecat totusi mai tarziu decat Csaba, Andrei si Ibi. Ca sa fim siguri ca vom avea zapada suficienta, n-am inceput tura din satul Somesul Rece ca ei, ci am urcat mai adanc "in munte"- pana la Uzina. Si de acolo am facut circuitul vaii Barlogu, afluent de dreapta al Somesului Rece, paralel si mai in amonte de valea Rasca Mare. Am urcat prin catunul Arsuri, de unde l-am sunat pe Csaba in pauza de dat cu ceara pe foci. Ne-a spus ca au si ei zapada. Am continuat peste Batrana, pe le Dudaie si ne-am intors pe culmea de dincolo de vale, cea cu catunele Dodesti, Chirilesti, Paltinei. Zapada nu era nici foarte "grea", dar nici asa faina cum a fost la Vladeasa.
Asa ca virajele nu ne ieseau faine, dar am reusit sa nu cadem , desi am avut fiecare cateva "tentative" ! E un circuit pe care l-am facut de multe ori, in toate anotimpurile, credem ca ultima data cu prietenul Titus Hen, intr-un inceput de iarna, cand venise la Cluj sa-si cumpere schiuri de tura. E un circuit cu privelisti care te indeamna mereu sa faci poze. Azi, soare pentru poze am avut doar in prima parte a turei, la urcare. Pe langa casele traditionale, au aparut acum si case de vacanta, vile, pensiuni... Candva vom repeta aceasta tura cu unii dintre voi.

Sunt inca de facut alte multe ture faine in zona, nu-s departe de Cluj, dar asta are avantajul plecarii si intoarcerii la masina. Mai discutam marti dupa proiectie. Pana atunci voi avea si vesti despre Piatra Craiului-daca "ne primeste" pe cei 8, sau dimpotriva, ne recomanda sa aplicam planul de rezerva: Creasta Suhardului pe schiuri. Trebuie sa cautam o rezerva si la Pasul Prislop (14-15 martie), mi s-a spus azi prin telefon ca nu ne pot oferi apa !
Incerc in pasul Rotunda, sunt doua pensiuni.