luni, 7 septembrie 2009

La Zilele Aradene ale Muntelui

...am fost si noi doi prezenti la in Statiunea Moneasa. Am primit si o diploma de participare pe care scrie "CAR Universitar Cluj", asadar noi doi am fost doar ambasadorii. Din pacate am plecat din Cluj cu aproape 3 ore intarziere, asa ca am ajuns chiar cand se terminase seara de proiectii pe care a sustinut-o Cristi Tzecu din TM. Am apucat doar sa-i felicitam - pe el si pe Zsolt Torok - pentru recenta lor isprava - ascensiunea Walker-ului si sa ne exprimam speranta sa vedem candva (impreuna cu voi ) acele suite de imagini de exceptie ale lui Cristi la Cluj.

Ploaia furioasa de peste noapte ne-a consolat ca nu suntem in Godeanu, cum era in plan pentru caz de prognoze favorabile. Dar frontul de ploi a trecut rapid peste zona Moneasa, asa ca sambata s-a putut tine in parcul statiunii un interesant concurs "slacklining pe verticala"- adica urcare cat mai sus pe lazi de bere (asigurat de sus !) pe care si le tot adauga sub picioare concurentul ! Ceva ce vazuse Zsolt in Germania. In Germania spunea el recordul e de 36 lazi, la noi de 32, acum s-a ajuns la 29. Concursul a avut mare succes si ca amatori de a concura (si o mama care n-a facut in viata ei alpinism sau speologie, si fetitele ei !) dar care a strans si multi spectatori. Asa ca tiroliana instalata in acelasi timp in apropiere de catre speologi unde au facut demonstratii de salvare a fost oarecum pusa in umbra.
A urmat din nou o seara bogata in proiectii de munte din Pamir, Caucaz si Alpi, de expeditii speo in Mexic si Albania, din pesteri faine din Ro, dar si doua suite si filme cu imagini de cosmar : sali si rauri subterane inundate de mii de PET-uri si tot felul de alte mizerii.
Revoltator !
Seara de proiectii a incheiat-o Zsolt Torok, care ne-a prezentat * * imagini fotografiate si filmate din ascensiunea lui cu Cristi Tzecu pe renumita ruta Walker din Grandes Jorasses. Echipa Jo Indianu- Daniel Marc avansase mai rapid, asa ca acestia nu apar in imaginile din traseu.
Speram ca au si ei si le vom vedea si noi.A urmat o seara cu mici, bere si mai ales cu povesti pe grupuri si grupulete langa un "foc de tabara".
Duminica, la ora 6 dim, dupa doar 4 ore de somn in cort, noi doi am plecat sa facem si putin "munte". Facusem si sambata o tura rapida
dus-intors- in jumatate din timpii indicati pe panouri- pana la "cabana"
Gaudeamus (nu mai e cabana, e a Univ. din Arad ). De data asta am intrat in masivul Codru Moma dinspre est, din valea Crisului Negru, din oraselul Vascau. Am urcat cu TOM (Max e la reparat) pana in satul Camp, apoi per pedes prin satul Motzi si mai departe, printr-o zona de uriase doline ("hartoape"), zona unde apa de baut pentru oameni si animale e o mare problema. Ne-au mirat casele mari, solide- din caramida si piatra, cu acoperisuri de tigla, dar care sunt si ele locuite acum doar de octogenari si vor avea aceeasi soarta ca si catunele cu case mici de lemn pe care le stim de pe versantul dinspre Cluj al Apusenilor.

Ce nu vedem de la geamul blocului

Puteti vedea alte cateva imagini din zona la :
http://community.webshots.com/user/dinu_mititeanu, albumul "Cu gandul la copilarie".