marți, 22 septembrie 2009

Memorialul Misi Szalma, editia XXXIII

Buna tuturor,

In perioada 19-20 Septembrie a avut loc a 33-a editie a Memorialului Misi Szalma, eveniment la care am participat pentru prima data. Vineri seara au inceput sa vina alpinisti din diverse zone ale tarii in campingul domnului Baraianu. Unii s-au inscris in concurs si isi faceau planuri pentru a doua zi, altii au venit sa catere in afara concursului. Eu ma numaram printre ultimii, pana cand am cunoscut o fata, Andreea, care vroia sa participe si nu avea coechipier.

Mi-a luat ceva timp pana sa ma hotarasc sa sustin categoria fetelor pentru ca nu eram pregatita si nu stiam niciun traseu din Cheile Turzii. Andreea a fost de acord sa ma ia ca secund pe cateva trasee pe care ea le-a mai parcurs si m-am gandit ca nu voi avea nimic de pierdut. Vineri seara am mers la cort cu spaima ca nu cumva sa ma blochez pe la jumatatea vreunui traseu si sa renunt.

Sambata dimineata ma simteam mult mai bine. La ora 10 s-a dat startul. A fost o nebunie, toata lumea fugea catre primul traseu pe care il avea in plan. Eu si Andreea ne-am propus sa parcurgem trei trasee accesibile, fara sa ne grabim, ca intr-o zi normala de catarat. Am inceput cu Creasta Sansil, apoi Grota sansil, am facut rapel pana la Peretele suspendat - ultimul traseu pe care am reusit sa il parcurgem. A fost o zi frumoasa pentru mine, nu datorita concursului ci pentru ca m-am catarat toata ziua si am alergat pe poteci. Singurul lucru pe care il regret e ca nu am mers si eu cap de coarda, dar am timp si pentru asta.

Din nefericire, cand am ajuns inapoi la start am aflat despre cazatura Cristinei in traseul Turnul ascutit. Ii tin pumnii sa se recupereze cat mai repede.

Seara am avut parte de cateva proiectii, foc de tabara si povesti nemuritoare cu si despre alpinisti.

Duminica a fost o zi mai scurta. Concursul s-a terminat la ora 14, dupa care s-a organizat un concurs surpriza. Eu nu am participat pentru ca am mai ramas sa catar un traseu de escalada, dar cei prezenti s-au distrat si au castigat premii dragute. Delia s-a ales cu o sticla cu biberon rupt din copilaria uriasului Gargantua. S-au luat multe diplome si premii, dupa cum urmeaza:

Categoria masculin:

2. Peter Andreea si Morariu Iulia

3. Tandea Anca si Crihana Ioana

+ alte premii speciale.

Pentru mine a fost o experienta incurajatoare astfel incat pe viitor voi profita de orice ocazie sa merg in chei, pe trasee lungi sau de escalada. Despre sentimente nu spun nimic. Fiecare simte in felul lui, indescifrabil.

Multumesc ca ati citit relatarea unui incepator entuziast. Cu bine,

Iulia Morariu

Un comentariu:

catalin cretu spunea...

bravo, iulia, ai facut 3 trasee foarte faine. am fost si eu la misi szalma si m-am simtit foarte bine alergind pe poteci orizontale sau verticale. oricum, o sa vezi, vei decoperi in cheile turzii o zona superba ptr catarat, atit acum, cind esti incepatoare, cit si ceva mai tirziu, cind vei urca in quo vadis, vigh tibi, suurime sau madona neagra. bafta in continuare si nu rata nici o ocazie de a te urca pe stinci!