luni, 8 martie 2010

In Memoriam Sandu Bulgar

Miercuri, 3 martie 2010, Sandu Bulgar - alpinist veteran, membru in CD al CAR s-a stins din viata in muntii lui dragi, la confluenta Albisoarei Crucii cu Valea Alba. L-am cunoscut la ref. Costila, in vara lui 1969 cand am ajuns acolo prima data. Iar la primele editii de la Busteni ale ICWC locuiam la el (impreuna cu Cezar Manea si uneori si cu alti alti voluntari care ajutau la pregatiri) , in apartamentul sau de langa hotelul Silva, care lui- bucurestean fiind- ii era a 2-a casa. Am aflat trista veste prin telefon in preziua plecarii spre Piatra Craiului. Acolo, pe creasta, vineri, printr-un sms de la Dan Vasilescu, am aflat ca slujba de inmormantare va incepe a doua zi a ora 13.

Foto: Camelia Manea

Sambata dimineata, cei sase din echipa care din cauza vremii nefavorabile coborasem vineri seara de la ref.Grindu de Sus la Grindu de Jos, am plecat spre cabana Curmatura sa-i asteptam pe cei sase din echipa 1-a, care dormisera doua nopti la ref. Vf. Ascutit. La ora 13.30, cand ne aflam la cam 10 minute de cabana Curmatura (unde convenisem sa-i asteptam) , ne-am oprit, ne-am descoperit si am tinut un moment de reculegere pentru Sandu Bulgar. Banuiam ca la ora aceea , in Bucuresti, veterani din generatia lui Sandu se pregatesc sa-l duca pe umeri pe ultimul parcurs pamantean al trupului sau. In acele momente, cei din echipa 1-a faceau rapeluri de pe Turnu, faceau ce a iubit si facut Sandu in mai toate zilele sale libere.
La sosirea acasa, sambata la ora 23, am citit multe si elogioase mesaje despre Sandu, scrise pe lista CAr si pe alte liste de munte de catre cei cu care a fost legat in coarda. L-au caracterizat atat de bine, au scris despre acele multe calitati pe care i le observasem si eu, desi am petrecut impreuna mult mai putin timp decat colegii sai din Bucuresti.
Un CV al sau gasiti pe site-ul RP:

L-am intalnit ultima data tot la Busteni in luna trecuta, tot la ICWC, cand mi-a vorbit admirativ la adresa Sectiei Univ.Cluj a CAR.

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !