luni, 6 decembrie 2010

Tura "In Memoriam Radu Crisan". Circuitul Vaii Sohodol, afluent de dreapta al Ariesului

Radu a decedat in 28 noiembrie 2009 pe cand cobora de pe Vf.Laitel spre lacul/refugiul Caltun. Deoarece in 13-14 noiembrie 2005 noi doi, Radu si Adi Pop parcursesem impreuna un traseu, am planificat ca in 27-28 noimebrie 2010 sa-l parcurgem din nou cu unii colegi de club. Din mai multe motive a trebuit sa amanam tura cu o saptamana.

Asa ca in wek-end-ul 4-5 decembrie, noi doi, insotiti de Petronela Mart, Ioana Diaconu si Sory Fofana, an calcat din nou - a 3-a oara- pe drumurile si potecile (acum noroioase !) pe care in urma cu 5 ani calcasem cu Radu. Traseul il mai repetasem in 24-25 noiembrie 2007 in sens invers, insotiti atunci de Lucian Moisuc , tura relatata la:

Unde sunt si nume de catune prin sau pe langa care am trecut si acum. Cateva poze din tura noastra cu Radu si din ture ale lui cu alti colegi de club gasiti la:

De data asta n-am avut vreme favorabila. Sambata cerul a fost innorat, dar macar am avut vizibilitate. Ne-am intristat din nou constatand ca numarul de case parasite a crescut si ca soarta asta o vor urma si altele de pe dealurile mai indepartate de civilizatie. In ciuda faptului ca multe drumuri s-au largit si pietruit, se poate ajunge in culme si cu masina. Au aparut deja cateva case de vacanta si materiale de constructie pentru altele.

In Vasesti, am stat de vorba cu o pereche de varstnici care locuiesc de curand in Abrud, dar urcasera la casa in care traisera toata viata, care avea clai de fan langa grajd si lemne de foc langa peretii casei, dar in ferestrele casei erau deja batute scanduri.Venisera sa mai ia unele obiecte... Doamne, ne-a apucat jalea numai gandind ce o fi fost in acele clipe in sufletul lor...

Am dorit sa montam corturile chiar in saua in care le montasem si cu Radu si Adi. Am ajuns acolo in pragul inserarii (16.45); de vreun sfert de ora incepuse o ploicica. Dupa ce eram deja la adapost , a devenit pe rand ploaie, lapovita, ninsoare. Duminica am continuat prin ceatza in primele 3 ore, apoi am mai si vazut cate ceva.La ora 13 eram inapoi la TOM, pacat la Gura Sohodolului, in varful "picaturii" -forma ce o are traseul parcurs, traseu care are 31 km; asa ne-a aratat GPS-ul, care ne-a mai aratat ca moving time a fost doar 8 ore !

L-am comemorat in acest fel pe Radu Crisan,
Am fost din nou tristi hoinari prin trecut,