miercuri, 14 martie 2012

Piatra Craiului - 9-11 martie

Acum, la sfarsitul iernii, am considerat ca suntem suficient de bine antrenati pentru una din turele clasice ale clubului: parcurgerea crestei Pietrei Craiului. Anul trecut a fost "Superbie in Crai", anul asta a fost la fel de mirific. :D

Am plecat 5 clujeni, cu planul de a incerca sa parcurgem cat mai mult din creasta in conditii cat mai sigure. Joi seara eram in trenul spre Brasov, plini de entuziasm si increzatori. Vineri dimineata ne-am luat rucsacii in spate si am plecat spre Curmatura. Planul zilei era sa ajungem in Refugiul Ascutit. Am urcat iute, pe la Vf. Turnu in creasta si de acolo a inceput cea mai faina tura a noastra din sezonul asta. Soarele ne-a bronzat pe tot parcursul zilei. In Refugiul Carol Lehman (Ascutit), am ajuns pe la 3-4 pm si am avut suficient timp pentru gospodarit. Seara, au mai sosit 2 si apoi inca 4 alpinisti. Cu ultimii 4, ne-am intalnit si in refugiul din Saua Funduri.

Sambata, am plecat la 7 din Ascutit si spre surprinderea noastra am ajuns la ora 11 pe Vf. Piscu Baciului. In Ref. Grind am facut o pauza mai pe indelete, unde am mai topit niste zapada si am mancat ceva. Stiam ca urmeaza inca jumatate din traseu, usor mai dificil decat pana acum. Creasta sudica am parcurs-o in 4 ore. Vedeam ca ne apropiem de Saua Funduri si ca se apropie sfasitul turei, dar nu puteam merge mai incet. Era mult prea faina zapada si ne imbia la mers. La un moment dat, s-a limpezit cerul si, parca am simtit ca Muntele ne-a avut in grija.

Inainte de a cobora la refugiu, ne-am mai jucat cu pioletii si am incercat sa prelungim cat se mai poate tura. Seara am mai stat la povesti cu cei 4 "urmaritori" la multele cani cu ceai.

Duminica am coborat de la refugiu cu gandul de a ajunge cat mai repede in Brasov pentru a prinde trenu spre Cluj. Traseul a fost: refugiul Funduri - Poiana Grindului - La Table - Cheile Pisicii - Zarnesti

Participanti: Alex Sava, Alex Prigoana, Sergiu Miron, Ciprian Pocol si Dragos Petrutiu - Dacu'
Foto: Alex Sava

Fotografiile de mai jos comprima ceea ce am vazut si simtit noi, in astea 3 zile faine.