miercuri, 11 decembrie 2013

Inceput de iarna pe Valea Ierii

Duminica am facut o tura frumoasa alaturi de alti 23 de colegi de club : Dinu, Marlene, Leni Gruendl, Dana Man, Adi Bona, Sebi Braun, Melania Onet , Cipri Laszlo, Rares Pop, Zoran Pavai, Cosmin Constantinescu, Cornelia Ochis, Gabriela Adam, Emilian Dranca,Bogdan Saitis, Anca Brisan, Cristina Jurcovan, Calina Negrean, Dragos Roncu, Raluca Lupu, Ionelia Nechiti, Lucian Mosiuc si -un amic de-al sau- Alex.

Am lasat masinile in satul Moara de Padure si-am facut un circuit cu urcare prin padurea de pe culmea dintre Valea Huda si Valea Ierii.

Am iesit in zona de sus a satului Muntele Sacelului unde am facut o pauza scurta de masa la bisericuta singuratica. Am urmat apoi culmea inca o vreme si-am cotit dreapta in coborare pe un bot de deal de unde-l vedeam pe cel cu bisericuta.

Am cotit iar la dreapta, apoi am continuat printre case -cele mai multe parasite- ale catunului Frasinet, de la obarsia unui parau al carui nume nu l-am putut afla. In singura casuta izolata si locuita pe langa care am trecut, se aflau doar 9 copii (al 10-lea, mai mare, nu era acasa). Fetita cea mai mare dintre cei noua,Anamaria, avea 10 ani. Erau singuri, tare dragalasi, parintii tocmai coborasera cu ceva treburi. Am strans toate dulciurile si alte putine "bunatati" ce le-am mai gasit prin rucsaci si am luminat putin chipurile acelor copilasi.

Am ajuns in Valea Ierii in satul cu case de vacanta numit tot Frasinet, aflat la cca 2 km amonte de obarsia vaii Huda unde ne asteptau cele 5 autoturisme "ale CAR-U Cluj" :-)

A fost o tura scurta, dar faina. A nins continuu, uneori viscolit, alteori domol, ca-ntr-o poveste.