marți, 6 martie 2018

Vladeasa - tura de initiere: iarna cu cortul (24-25 februarie 2018)

Dupa cum bine stie toata lumea abonata la acest grup, se obisnuieste a se scrie cateva randuri despre excursia (personal prefer acest termen in defavoarea cuvantului "tura") care a avut loc in perioada 24-25 Feb.

Aceasta excursie a fost initiata de domnul Marius Florea ( Baiat bun nu de alta) si au raspuns afirmativ 11 persone. Practic am fost 12 persoane dintre care 8 nu am mai campat in conditii de iarna niciodata. Toate bune si frumoase, organizare exemplara in tabele, pe masini, pe corturi si ne-am dat intalnire la centrul "scio-cultural" in centrul comunei Rachitele exact la ora 10. De aici am continuat pe drumul ce duce la Doda Pilii inca vreo 20 de minute. Echipati corespunzator ,cu schiurile in picioare, cu multa voie buna si entuziasm am plecat sa infrunam gerul, care se anunta nu tocmai moale.
Dupa aproximativ o ora de mers am ajuns la locul de campare, mai exact pe varful Muncelul Mare. Aici, sub stricta supraveghiere si a numeroaselor indicatii a colegilor experimentati, am reusit sa punem corturile. Entuziasmul s-a vazut la fiecare in parte dupa cat de tare si-a ingropat cortul in zapada.

Citeste mai departe pe blog...

Dupa un pranz scurt, initiatorul excurtiei a tinut o binevenita lectie teoretica si practica despre montarea focilor,  protejarea acestora, despre cat de importanta este viteza cu care se efectueaza operatiunile, lectie de la care au lipsit Alina Cirja, Dinu Mititeanu si Marlene Mititeanu, preferand sa mearga pana in creasta principala pe Varful Nimaiasa. Dupa lectia teoretica am facut cateva coborari frumoase si lungi in poiana mare de sub varful pe care am campat.

La lasarea serii ne regrupam, intram devreme in corturi si petrecem o seara ( pentru mine interesanta) la caldura lumanarii. Incet, incet, linistea noptii ne acopera pe toti si se mai aud doar "fosnetele" foliei de supravietuire de sub saltelute.
Dimineata, ne trezim devreme si la ora de plecare stabilita au fost prezenti doar cei 4 oameni experimentati. Noi ceilalti constientizam ca tocmai am petrecut prima noapte in cort iarna si afara s-a inregistrat -19 gr C si pe langa asta nu am reusit sa aproximam timpul necesar pentru pregatire.

La o jumatate de ora de la ora plecarii initiale am plecat pe urmele "avansatilor" am ajuns pe varful Nimaiasa din creasta principala de unde am coborat la o stana ( conditii mult mai bune decat multe chirii din oras) unde am luat masa.
Am facut cale intoarsa, am strans corturile si pe la ora 15 am inceput sa coboram la masini.
Protagonisti:
Profesori- Marius Floria, Alina Cirja, Marlene Mititeanu, Dinu Mititeanu
Invatacei- Alexandra Duma, Dana Man Maria Laza, Raluca Motioc, Alin Hapca, Ovidiu Motioc, Manuel Gyarmati si Radu Terec

....si uite asa am dormit pentru prima data in cort iarna.....