vineri, 4 septembrie 2020

Remarcare Banda Roșie - Muntele Mare

Servus iubitori ai potecilor de munte,

Va scriu cateva detalii despre activitatea pe poteci a CAR Cluj din perioada 28-30 august.

Actiunea pe scurt: am reusit ca circa 5-6 km de poteca de creasta, in Muntele Mare, intre Saua Prislop si Crucea Batranei sa o refacem complet, cu 16 stalpi standard de marcaj instalati, cu toate semnele de marcaj revopsite, cu vegetatia in plus indepartata si cu arborii toaletati pentru vizibilitatea semnelor. O portiune scurta (cca 1 km) din traseul vechi a fost mutat mai la nord, sa treaca peste varful Piatra Grosilor. Pe portiunea de traseu abandonata au fost sterse semnele vechi si au fost relocate momaile. Am fost 16 voluntari de la trei cluburi, cei mai multi CAR-isti. Dintre cei 16 participanti au fost trei copii si ne-au ajutat mult cei 3 salvamontisti de la Salvamont Salvaspeo Cluj, care au fost cu noi pe tot parcursul zilelor.

Actiunea mai in detaliu:
Toti participantii, inclusiv salvamontistii, ne-am intalnit vineri seara in Saua Prislop, la vest de Varful Muntele Mare. Unii dintre noi au venit pe jos, peste Muntele Mare de la Sesul Cald (langa Buscat) si unii am ajuns cu masinile pe la Bistra - Valea Mare. Bagajele celor care au venit pe jos au fost transportate cu ATV-urile salvamont. Am facut planul pentru a doua zi, ne-am montat corturile si apoi am stat un pic de povesti la un foc mic, dar suficient cat sa ne aduca impreuna.

Sambata, in jur de ora 9 dimineata am inceput impartirea sculelor si uneltelor si am facut o introducere in ceea ce inseamna munca pe poteci, pentru cei care au venit pentru prima oara. Dupa ce au venit si baietii de la Salvamont, ne-am impartit in trei echipe mari si late: groparii, artistii si drujbasii! :)
Primii au fost trupa de comando formata din Nutu, Bogdan, Ovidiu Mocanu si Denisa plus Nyul si Lucian de la salvamont care au plantat stalpi: transportat cu ATV, carat, sapat, facut beton, adunat pietre pentru fundatii.
Artistii au fost cei care au vopsit impecabil semnele de marcaj cu sabloane, dupa ce curatau in prealabil cu peria de sarma.
Radu si cu mine am format echipa drujbasii, respectiv machine ninja (taietor cu drujba telescopica de 2 m) si tragator de elita (Radu a tras crengile cazute asa de bine ca nici nu se mai observa ca s-a lucrat inainte acolo).
In total s-au instalat 11 stalpi si s-au revopsit si curatat aproape 4 km de poteca, pana in partea vestica a varfului Piatra Grosilor.
O parte din traseu a fost modificat, la sugestia si insistentele salvamontistilor. Noi nu prea am fi vrut sa modificam, tinand cont ca traseul este deja cunoscut de multa vreme si apare si pe harti, insa si varianta de ei este foarte faina, ocolul este minim si privelistea mai faina. Tinand cont ca chiar eu am parcurs potecile in zona pentru Muntii Nostri si am legaturi si la celelalte edituri, o sa le comunicam modificarea sa poata sa actualizeze hartile.
Am revenit la corturi in jur de 17.30 - 18, am mancat atat din brisca cat si doua portii la comun de hribi si galbiori facute de Irén (multumim - yuuuumy!) si apoi ne-am strans din nou in jurul focului unde am cantat la chitara cam 12 pagini din caietul de cantece :D si unde ne-am incalzit sau racorit, depinde de metabolismul fiecaruia, cu diverse lichide ;) Pe la 23 ne-am retras la corturi, cu mici exceptii si nu ne-am mai trezit pana dimineata cand au latrat cainii la cei care au iesit primii din corturi.

Duminca am inceput mai devreme, la 9.30 fiind deja organizati si plecati pe traseu. Artistii au sters semnele vechi cu vopsea gri si au continuat cu banda rosie, echipa de stalpi au mai montat 5 stalpi, pana in Poiana Capatanii si impreuna cu Radu am curatat de vegetatie si am toaletat arborii pana la Crucea Batranei (la intersectia traseului de creasta banda rosie cu traseul banda galbena ce vine de la Racatau). La intoarcere, ultima activitate a fost sa relocam si sa "replantam" momaile de pe portiunea modificata cu o zi inainte. Din partea salvamont, in acea zi a revenit Lucian si in locul lui Nyul a venit Adi.
Ne-am despartit de la masini in jur de 15-16, multumiti de ceea ce am facut si cu promisiunea ca o sa mai ne revedem si cu nerabdarea de a afla data viitoarei actiuni de remarcare.
Din punctul meu de vedere a fost o actiunea reusita. Am facut ceea ce ne-am propus, cifrele reci ne spun asta. In ceea ce priveste, cat de "calda" a fost atmosfera, cat de relevanta a fost experienta si cum s-au simtit voluntarii, colegii prietenii, va rog sa ii intrebati direct pe ei. Cine stie, poate o sa va faca pofta si voua de astfel de actiuni! ;) Sau poate o sa aflati ce mai putem imbunatati! :D

Vremea a fost excelenta toata perioada, nici prea cald si nici frig, cu un vant care sa ne mai racoreasca. Poate vantul de seara putea sa fie mai bland, insa nu ne-a pus probleme mari.

Tin sa multumesc mult in primul rand voluntarilor: Bogdan Ciorescu, Denisa Negrean, Ionut Nechita, Irén Bognár, Maria Laza, Mihaela Rus, Nuțu Radu, Radu Terec de la CAR Cluj; Ioana Popa, Bogdan Niculas, Calin Racean de la Ecouri Verzi (baietii au venit sambata jumatate de zi); Ovidiu Mocanu de la Dianthus Medias si copii Sabina si Sebi Nechita si Maria Popa. De mentionat ca si copiii au fost de real folos si ca au avut o contributie consistenta :) Recomand tuturor parintilor din club sa implice copiii in astfel de actiuni.

Multumesc lui Mircea Ignat si lui Radu Terec pentru munca de dinainte, de organizare, si Mariei Laza pentru ca a avut rabdare cu noi la realizarea copertii de eveniment :) De asemenea, a contat mult promovarea pe care ati facut-o cu totii in social media si in cercul vostru de prieteni. Multumesc si sper va la actiunile viitoare sa fiecare dintre membri sa "share-uiasca" cel putin o data actiunile clubului.

Aceasta actiune nu ar fi fost atat de eficienta si nu ar fi aceleasi rezultate fara sprijinul consistent material, logistic si cu oameni in teren al SPJ Salvamont Salvaspeo Cluj. Un mare multumesc si pentru ei!

Remarcarea acestui traseu nu se opreste aici. O sa continuam cel putin un weekend in septembrie si un weekend in octombrie. Dorim sa ajungem pana la Saua Ursoaia si poate, cine stie, si mai departe, pana pe Dealu Clujului, in Muntii Bihorului.

Va asteptam cu drag la actiunile viitoare! :)

Pana atunci ...
Poteci faine,

Horatiu Popa.

PS: stiu ca am zis ca scris un raport scurt! si asta am si facut :) dar am completat cu unul mai detaliat pentru ca, poate, poate, cine stie? o sa avem echipa mai mare data viitoare ;)